Miért merült ki az elektromos autó pályázat?
Mi lehet az oka ennek a nagy népszerűségnek?
2020 júniusában 36 óra alatt elkapkodták az elektromos autók pályázatára tervezett 3+2 milliárd Ft-os keretösszeget. Ez a gyorsaság még a pályázat kiíróit is jócskán meglepte. A háttérben meghúzódó okokat keressük a blogbejegyzésben.
Lássuk részletesen! Miért merült ki az elektromos autó pályázat?
- Új vásárlói kör jelent meg: a taxisok és a taxis vállalatok. Taxisként féláron lehet megvenni az elektromos autót, ami ha a 70-80%-kal alacsonyabb fenntartási költséget is hozzászámoljuk, bizony jelentős versenyelőnyt ad a belső égésű motoros taxikkal szemben. Egy 15 millió Ft-os Kia eNirohoz 8.250.000 Ft az állami támogatás. Ez több, mint jó üzlet…. Taxi vállalatként pedig akár 8 autó kedvezményes vásárlása is lehetséges.
- Van még egy új piaci kategória, a robogó vásárlók. Ők egyéni vállalkozók vagy cégek lehettek, magánszemélyek nem kaphattak támogatást ebben a körben. Egy 1 millió Ft-os robogót 450.000 Ft-ért vásárolhattak meg. Sokan nem tudják, de cégként 3 éves ciklusra vetítve akár 70 millió Ft állami támogatásban is részesülhetsz, így ha valaki most a teljes keret kimerítse mellett döntött (mert volt megfelelő tőkéje), az akár 127 robogót is vásárolhatott állami támogatással. Ugyanígy ha ezt a taxis esetre „lefordítjuk”, akkor akár 8 db 15 millió Ft-os autó támogatott megvásárlására is volt lehetőség.
- Egyértelmű ok volt a megemelt keretösszeg, hiszen 1,5 helyett 2,5 M Ft-ot kaphattak a vásárlók. AZ előző ciklusban sokan lemaradtak a pályázatról, így nyilván az ő halasztott vásárlásuk is most csapódott le.
- Nyomott árak a piacon: a támogatási rendszer megismerését követően valamennyi gyártó/importőr/márkakereskedés betuszkolta egy-egy modelljének árát a 11 millió Ft-os álomhatár alá. Így gyakorlatilag a 2,5 M Ft-os kedvezmény mellett további 1-1,5 M Ft árelőny is járt a vásárlóknak. A mérleg másik nyelve viszont az, hogy így meg kellett elégedniük egy alacsonyabb felszereltségi szinttel, illetve az elérhető kisebb akkumulátorokkal.
- Pszichológiai momentum: a karantén ideje alatt sokan elhalasztották autó vásárlásukat és ez a pályázat alkalmas volt arra, hogy felrázza a bezárkózásban megfásult ügyfeleket. Akik még csak tervezték a villanyautó vásárlást, valószínűleg a pályázaton felbuzdulva előbbre hozták beszerzésüket. Természetesen egyre inkább előtérbe kerül a környezet védelmének aspektusa is. Mi bízunk abban, hogy az elektromos autózás divat lesz. Mert ez egy igazán jó divat…. 🙂
Ha lemaradtál a pályázatról, akkor ne csüggedj, biztosan lesz folytatás. Ha ezen az oldalon megadod elérhetőségedet, akkor azonnal értesülsz a legfrissebb fejleményekről a témában és biztosan sikeresen pályázol majd!
Addig is tájékozódj villanyautós témában és kezdésnek töltsd le díjmentes, 20 oldalas útmutatónkat innen.